Close

High Performance teams; Agile Business is de grondslag.

High Performance teams; Agile Business is de grondslag.

Alles wat aandacht krijgt, groeit!

In deze reactieve wereld waar nieuws binnen een paar tellen bij je is en alles terug te vinden is. Hoe creëer jij de juiste mindset en focus met jouw team? De focus van groei zonder de vele afleidingen.
Onze hersenen nemen vaak een loopje met ons. Veel mensen zitten vast in het hoofd, piekeren veel of worden simpelweg afgeleid door de vele impressies waaraan we worden bloot gesteld. Vaak hoor en zie je berichten op het nieuws of in de media waarvan je denkt, waarom geven ze hier aandacht aan? Ook Edwin Evers van Radio538 heeft inmiddels een rubriek die heet; “lekker belangrijk!” Niet alles wat er gedeeld wordt, is nieuws. En erger nog, vaak vraag je je af waarom het nieuwswaarde heeft. Vaak is het gevolg hiervan dat het onderwerp daarna alleen maar veel groter wordt. Mensen of items meer aandacht krijgen dan ze verdienen.

“Iets wat aandacht krijgt, groeit!”

Mind Set/ Mind fuck

Misschien herken je het volgende ook wel. Je bent aan het rondkijken naar een nieuwe auto. Je oog is gevallen voor een geheel andere auto dan dat je nu hebt. Voorheen zag je die auto amper en nu zie je dat type en die kleur ineens overal.
Dit noemen we selectieve perceptie.
Niet alles wat je ziet wordt geregistreerd door je hersenen. Nu je mind ineens gezet is op die auto wordt dit ook geregistreerd door je hersenen en komt dat signaal binnen.

Een ander element is het visualiseren van je doelstellingen.
Als tennisser gebruik ik de warming-up om me ook alvast mentaal voor te bereiden op de wedstrijd. Tijdens het hard-/ inlopen neem je alvast je slagen visueel en je spelplan strategisch door. Dit zie je terug in meerdere sporten. Je ziet dan sporters in gedachten hele oefeningen of het parcours doorlopen.

Wat je hiermee bereikt is focus. Focus is gecentreerde aandacht. Wikipedia beschrijft focus op meerdere manieren waaronder; aandacht. Aandacht is het cognitief proces van het gericht waarnemen van de omgeving. Aandacht wordt soms ook opgevat als het toekennen van verwerkingscapaciteit. Het is verwant aan begrippen als: alertheid, concentratie en selectief verwerken van informatie.

 

Agile

In de VUCA wereld van vandaag moet u om te kunnen overleven uw business Agile maken. Disruptive Innovation veranderd de landschap van de markt snel.

In een wereld waarbij veranderingen in de markt en concurrentie sneller en sneller gaan. Moet u uw commerciële team anders coachen, begeleiden en inrichten.

VUCA World: waar staat dat voor?

VUCA world staat voor Volatile, Uncertain, Complex en Ambiguous.

  • Volatile – Snel veranderend;
  • Uncertain – Onzeker;
  • Complex – Complex;
  • Ambiguous – Vaag / dubbelzinnig.

 

Agile Business

 

Als DGA/ leider/ manager heeft u een aantal belangrijke challenges;

  1. U wilt meer omzet, alleen mist u dynamiek in uw team. Waar begint u?
  2. U wilt meer focus op uw klanten, impact van uw product of dienst en het resultaat. Hoe integreert u dit?
  3. U wilt sneller inspelen op de veranderende vraag van uw klanten, u wilt innoveren.
  4. Wilt uw team mee in de veranderingen van de markt? 20% zeker, 60% ook wel maar de rest van uw team?
  5. De klant zoekt met name online. De buying cycle is veranderd. Ben ik Social Selling ready?

 

Verandering van tijd vraagt om een verandering van het proces.
Agile Business geeft uw commerciële team meer handvaten, vrijheid, verantwoordelijkheid, creativiteit en optimale communicatie tussen de teams.
Om uw concurrentie voor te blijven en te kunnen blijven innoveren heeft u behoefte aan high performance teams.

 

Samen werken aan;

  1. Ongewoon aanbod.
  2. Onberispelijk imago.

 

A-Players en Sales TeamFlow

Belangrijke elementen in de groei en focus van uw bedrijf is uw personeel.
20% zijn A-Players.
A-Players zijn mensen die het dichts passen bij de DNA van u en de organisatie. Daarnaast zijn ze extreem productief.
B –Players zijn de mensen die ook dicht bij het DNA van u en uw organisatie passen, alleen gecoacht moet worden om productiever te worden.
Zie het model hieronder.

Wilt u echt impact maken? Bouw aan High Performance teams.
Hoe doet u dat?
Maak uw kennis met Sales-TeamFlow
Door de werkwijze en gebruik van de tool creëert u meer verantwoordelijkheid, zelfwerkzaamheid, creativiteit, productiviteit, plezier en resultaat.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *